OE Turizem, javni zavod, Zavod Znanje Postojna
6230 Postojna
40% vseh zadanih ukrepov v Strategiji razvoja turizma v občini Postojna 2018-2022 ostaja nerealiziranih.
S Strategijo razvoja turizma v občini Postojna 2018 -2023 je naša destinacija dobila temeljni strateški dokument, ki je v osnovi namenjen Občini in občinskim institucijam ter ponudnikom turističnih storitev. Strategija turističnega razvoja bi morala biti strokovna podlaga in vir tudi za ostale strateške dokumente Občine Postojna, vključno s prostorskimi, s čimer pomenijo dobro osnovo tudi za naložbene, razvojne in poslovne načrte zasebnih turističnih ponudnikov.
Strateški dokument pomeni razmislek o stanju, vrsti in razvojni stopnji postojnskega turizma ter prinaša temeljna izhodišča za njegov celovitejši razvoj.
Strategijo razvoja turizma se sprejema za obdobje petih let. Vsaki dve leti pa se izdela ocena s poročilom o izvajanju strategije in realizaciji zastavljenih ukrepov.
Izhajajoč iz glavnih izzivov je v strateškem dokumentu opredeljenih pet področij delovanja, za vsako je določen tudi osnovni strateški cilj. Za doseganje cilja so zastavljeni glavni ukrepi in aktivnosti, njihovo izvajanje pa vodi k uresničevanju razvojne vizije destinacije.
1. področje delovanja »Postojnska jama« - cilj: Širitev produkta za celostno doživetje destinacije.
2. področje delovanja »Produkti« - cilj: Razvoj posamične ponudbe v celovito oblikovane produkte.
3. področje delovanja »Infrastruktura« - cilj: Zagotovitev infrastrukturne podlage produktov – od manjših posegov v prostor do večjih vlaganj.
4. področje delovanja »Ljudje« - cilj: Dvig zavesti in kompetenc pri obravnavi obiskovalcev.
5. področje delovanja »Upravljanje in trženje« - cilj: Oblikovanje preglednega in vključujočega modela upravljanja s strokovno izvedenimi aktivnostmi.
Akcijski načrt ukrepov po področjih delovanja je bil zastavljen zelo ambiciozno, zato trenutne analize ne gre razumeti kot popoln neuspeh. Kljub temu pa sami na OE Turizem verjamemo, da bi lahko bilo veliko bolje, če bi vsi vpleteni delovali z istim ciljem želje po napredku ter entuziazmom, s katerim svoje delo opravljamo sami, zato ostajamo kritični do rezultatov.
Analiza realizacije zastavljenih ukrepov po področjih delovanja je pokazala, da je bilo do konca leta 2022, od skupno 146 zastavljenih ukrepov realiziranih 42 ukrepov (28,8%). 46 ukrepov je bilo delno realiziranih (31,5%) in kar 58 ukrepov ostaja nerealiziranih (39,7%).
Najvišji delež nerealiziranih ukrepov je na 2. področju delovanja »Produkti« (48,4% nerealiziranih ukrepov) ter na 3. področju delovanja »Infrastruktura« (48% nerealiziranih ukrepov).
Razlogov za trenutno stanje je precej.
Ne smemo pozabiti, da je epidemija koronavirusa za skorja tri leta ohromila svet in sam turizem. Spremenile so se navade tako turističnih ponudnikov, kot samih gostov.
Ne glede na to, pa smo že med samo epidemijo ugotovili, da je v sami Strategiji začrtana smer razvoja prava. Gre za razvoj turizma in produktov, ki temeljijo na odgovornem turizmu, na kvaliteti in edinstvenemu doživetju za obiskovalce.
Zaradi nove realnosti po epidemiji so se zmanjšale občinske investicije za razvoj turizma. Določeni deležniki so izgubili interes za sodelovanje, premalo je kadra, ki bi se ukvarjal z razvojem in zastavljenimi ukrepi.
V kolikor želimo napredek razvoja turizma v naši destinaciji se je potrebno zavedati, da to lahko naredimo le s povezovanjem – Občine Postojna, občinske institucije in zavodi ter sami turistični ponudniki. Poleg tega morajo vse vpletene strani verjeti v isti cilj, v zastavljene ukrepe ter jih implementirati v vsakem delu svojega delovanja.
Končno analizo realizacije zastavljenih ukrepov bomo opravili v začetku naslednjega leta, ko se izteče veljavnost trenutne Strategije.
Več informacij o realizaciji ukrepov do konca leta 2022 pa najdete v priloženem dokumentu.